top of page

Hoeveel zit jij in je hoofd?

Veel in je hoofd zitten kan erg vervelend zijn. Lees hieronder wat je eraan doet.

sea waves GIF

Ikzelf ben een analytisch beestje. Ik zit enorm veel in mijn kop. ⠀

En met mij het grootste gedeelte van de mensheid...⠀


Het is heel logisch, ons analytisch vermogen heeft ons namelijk ontzettend ver gebracht.⠀

We zien onze frontale hersenkwab dan ook bijna als iets 'heiligs'. ⠀

(eigenlijk geloven we - lekker rationeel ook - niet meer in heilige dingen.. Maargoed.. Je moet toch wat hé.. Is het niet God, dan maar onze Grijze Stof)⠀

Denken brengt je verder. Ons Briljante Brein is een superpower.⠀

En ik ben er ook oprecht van overtuigd dat je gedachten de kwaliteit van je emoties én dus van je leven bepalen.⠀

Maar...⠀

Met zo'n ingenieuze hersenpan is het reuze verleidelijk om jezelf rond te laten kolken in je eigen gedachten.⠀

Analyserend. Rationeel. Piekerend.⠀

Met dat drukke hoofd kun je makkelijk vergeten dat je ook nog een lichaam hebt!⠀

Hoeveel VOEL je eigenlijk?⠀

Zonder te achterhalen waarom, hoe of wat?⠀

Weet je hoe je lijf voelt?

Waar opgeslagen emoties zitten?⠀

Hoe je die gevoelens kunt toelaten?⠀

En doe je dat dan ook?⠀

Ikzelf zit midden in het proces van "leren voelen".⠀

In denken ben ik de beste. Ik heb het verfijnd en geoefend tot in de puntjes.⠀

Nu is het tijd om te "leren voelen". Accepteren. Loslaten.⠀

Slik. Best eng man! ⠀

Maar ook enorm mooi.

En jij? Hoeveel denk je? En hoeveel voel je?









PS. Bedankt @veerkrachthaptonomie voor je geweldige begeleiding.





Comments


DSC_5807_edited.jpg

Nieuwsgierig naar mij? 

Wil je weten waar mijn hersenspinsels vandaan komen? 

Waardevolle posts in je mailbox? 

Je hoort van me!

  • Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle
bottom of page