top of page

Wat feminisme voor mij betekent


Ik ben een feminist 💃🏽⠀


Niet omdat ik denk dat we op mannen moeten lijken. ⠀

Niet omdat we harder moeten worden of 'ons mannetje' moeten staan.⠀

Niet omdat we rationeler zouden moeten zijn.⠀

>>>WÉL hierom: ⠀


Omdat we precies goed zijn zoals we zijn. Wij vrouwen.⠀

Met onze emoties. ⠀

Met onze zachtheid en gevoeligheid. ⠀

Met ons lef en onze veerkracht.⠀

Vrouwen zijn uniek. Sterk. Mooi. ⠀

Nog te vaak voelen vrouwen en meiden zich onveilig als ze alleen over straat lopen.⠀

Nog te vaak krijgen ze seksistische opmerkingen naar hun hoofd geslingerd. ⠀

Nog te vaak moeten ze verharden om mee te kunnen draaien met de grote jongens. ⠀

Nog te vaak is er seksueel g


eweld.⠀

Nog te vaak worden meisjes onzeker gemaakt door een maatschappij die focust op uiterlijk in plaats van innerlijk. ⠀

Nog te vaak wordt hun boodschap niet serieus genomen.⠀

Laten we op deze dag, #internationalwomensday vrouwen eren 🙏🏼⠀

Precies zoals ze zijn. ⠀

En laten we samen blijven werken aan respect en gelijkwaardigheid.⠀

Ik ben trots dat ik vrouw ben.


Niet alleen op zo'n dag als vandaag, maar elke dag. ⠀

En ik wens dat op een dag... ⠀


elke man en elke vrouw met respect en liefde naar zichzelf en naar de ander kijkt. ⠀

We zijn allemaal mens. Allemaal goed zoals we zijn.


Feminisme draait niet om goed, slecht of beter.


Het draait om het samenbrengen van diegenen die denken dat ze er alleen voor staan.


Een ode aan de yin én aan de yang.


En speciaal vandaag nog wat extra aan de yin 💃🏽❤⠀


Ps. Leuke bonus: Wij groeien en baren gewoon fcking nieuw leven! Hoe vet, cool en knap is dat?!🤩 Girls, you ROCK!


Comments


DSC_5807_edited.jpg

Nieuwsgierig naar mij? 

Wil je weten waar mijn hersenspinsels vandaan komen? 

Waardevolle posts in je mailbox? 

Je hoort van me!

  • Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle
bottom of page