top of page

Kun jij goed genieten?

Ben je een lekkerbek? Kom je écht tot rust in de natuur? Geef je je helemaal over aan een knuffel? Of vind je het soms een beetje moeilijk om te genieten? Heb je het idee dat je je er niet 100% aan kan overgeven? ⠀


De mate waarin je kunt genieten heeft te maken met hoeveel ruimte jij jezelf geeft. ⠀

En dat bedoel ik in de breedste betekenis van het woord ‘ruimte’.⠀

Geef jij je emoties de ruimte? Niet alleen de positieve, maar ook de negatieve? ⠀

En geef jij je lichaam de ruimte? Vul je jezelf helemaal op (ook die delen van je lichaam waar je niet tevreden mee bent)? ⠀

Mag jij er helemaal zijn van jezelf? ⠀

Zeg je wat je vindt? Of hou je jezelf nog in? 🤐⠀

Veel mensen onderdrukken hun emoties. ⠀

Niet alleen de negatieve. Maar ook de positieve. ⠀


Ja echt. Gek eigenlijk hè?

Veel mensen vinden het dan ook lastig om hun ruimte in te nemen. ⠀

Om eerlijk te zijn. Te uiten wat ze voelen. Te vragen om wat ze nodig hebben. Hun lichaam te ownen. 💃🏽⠀

Om te openen. ⠀

Ikzelf ben veel bezig met ‘openen’. Met mijn ruimte innemen. ⠀

Inherent aan dit proces is dat ik mijn emoties intenser beleef. ⠀

Niet alleen de positieve. Maar dus ook de negatieve 😶⠀

En dat is soms best even schrikken. En helemaal niet leuk. ⠀

Jaren onderdrukte ik woede, angst en verdriet. ⠀

Nu schieten ze soms heftig mijn bewustzijn in. En ja. Dan moet ik ermee zien te dealen. ⠀

Deze keer niet door ze weg te stoppen. Maar door ze te voelen.⠀

Hetzelfde geldt gelukkig voor positieve emoties 🙏🏼⠀

Ook mijn nieuwsgierigheid, liefde en enthousiasme krijgt meer ruimte! ⠀

En dat is toch wel heel fijn 🤗⠀

En jij? Hoeveel ruimte neem je in? ⠀

Durf jij je je verdrietig te voelen? Of juist oprecht gelukzalig en blij?? ⠀




Comments


DSC_5807_edited.jpg

Nieuwsgierig naar mij? 

Wil je weten waar mijn hersenspinsels vandaan komen? 

Waardevolle posts in je mailbox? 

Je hoort van me!

  • Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • LinkedIn - Black Circle
bottom of page